Stap 1: Opstellen snapshot

Allereerst wordt met de klant besproken wat de wensen zijn op de korte en de middellange termijn. Vervolgens wordt de huidige situatie.

Stap 2 Waar loopt u tegenaan?

 

Als uit het snapshot blijkt dat er geen sprake is van een acute crisis situatie, dan kan onderzocht worden hoe uw bedrijf kan inspelen op de wijzigende marktomstan-digheden, is er ruimte voor groei? Zijn er nieuwe markten te betreden? Loopt het zoals u wilt? Heeft u voldoende tijd om aan de strategie te werken?

  

Waar loopt u tegen aan?

Als u wordt geconfronteerd met een of meer van onderstaande situaties of vragen, dan kunnen wij u daarbij helpen.

·       U krijgt moeilijk nieuwe klanten

·       U bereikt uw klanten niet goed, hoe kan dat beter?

·       De omzet stagneert

·       De marges staan onder druk, wat te doen?

·       Help!, nieuwe concurrenten komen bij mijn klanten binnen

·       Door nieuwe internetdiensten / mogelijkheden ontstaan nieuwe vormen van concurrentie

·       U wilt groeien, maar hoe doe je dat?

·       U wilt een nieuwe markt betreden, hoe doe je dat? Wat zijn de risico’s?

·       Wat zijn kansen en bedreigingen op de korte en middellange termijn?

 

De Marketing Quickscan

 

Met de door GremmeeConsulting ontwikkelde Marketing Quickscan krijgt u snel een duidelijk beeld van de situatie waar u in verkeerd. De Quickscan bestaat uit circa 20 vragen.  Afhankelijk van uw antwoorden rolt daar een score met aanbevelingen uit. De scan kan bij u op het bedrijf worden gedaan of u kunt een mail sturen naar info@gremmeeconsulting.nl met uw naam en telefoonnummer en de mededeling Quickscan Marketing.  Nadat u hem hebt ingevuld en teruggestuurd, krijgt u van ons feedback op hetgeen u heeft ingevuld. Loopt alles naar wens of juist niet, wat kan beter?.

Stap 3; aan de slag met de uitkomsten

 

 Wat kunnen wij vervolgens voor u betekenen?

Als er nog geen eerder contact is geweest kunnen we na de Quickscan een kennismakings-gesprek inplannen. Hier zijn geen kosten mee gemoeid. Wij krijgen een indruk van uw bedrijf en gaan dieper in op de antwoorden uit de Quickscan. Waar zit u mee?, waar loopt u tegen aan, waar wilt u naar toe? Kortom: wat zijn uw wensen en behoeften? Als uit dit gesprek blijkt dat u verder met ons in zee wenst te gaan, dan stellen wij een korte rapportage op waarin wij onze bevindingen samenvatten en aangeven hoe verdergegaan kan worden. Dit is vanzelfsprekend altijd maatwerk.

U kunt hierbij denken aan advisering van- of onderzoek naar een of meerdere van de volgende zaken;

·       Product / Markt combinaties

·       Uitvoeren van marktonderzoek

·       Analyse van interne organisatie 

·       Financiële analyse,

·       Analyse marketingmix met aanbevelingen + de rol van Social Media

·       Ontwikkelingen in de omgeving en  de markt

·       Concurrentieanalyse,   toetreders 

·       Klanten analyse 

·       Distributie en leveranciers-analyse.

·       SWOT analyse, sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen? 

·       Formuleren van uw doelstellingen 

·       Advisering bij uitvoering van uw Groeidoelstellingen; hoe gaat u dit doen? Met welke middelen?

·       Personele zaken; hoe zit uw HRM beleid in elkaar, zijn er problemen?

U ziet, dit kan een advies zijn op een deelgebied tot en met een complete strategische analyse en alles wat daartussen zit.

  

Voor wat betreft het HRM beleid werken wij samen met Willems Personeels- & Organisatieadvies uit leidschendam. www.lwpa.nl